Údělem každého podnikatele je vydělávat si peníze. A to tolik peněz, aby se z toho dalo udržet podnikání v chodu, a přitom i spokojeně žít. Že je tomu tak, to ví snad už i každé malé dítě, tím nikoho nepřekvapíme. Ale leckoho může nepříjemně překvapit, když se pustí třeba do internetového podnikání a stále ne a ne uspět, stále ne a ne vzbudit u internetové veřejnosti žádoucí zájem a tím si adekvátně vydělat.
Ono totiž bohužel nestačí publikovat na svém webu nějaké nabídky. Tím je pouze nakročeno k podnikatelským úspěchům, ale ještě to vůbec nedává jistotu, že z toho aspoň něco kápne. A sice z toho důvodu, že weby vydělávají jedině tehdy, když mají dostačující návštěvnost, když je na nich dost utrácejících zákazníků. A právě ti mnohým internetovým podnikatelům scházejí.
Žádný web prostě nedostane sledovanost do vínku. Každý si ji musí nejprve zasloužit, a to nejen kvalitní nabídkou, která je tu předkládána internetové veřejnosti, ale i svými dalšími kvalitami. Které ale často webům scházejí a negativně se tak na nich podepisují.
Když není nějaký web dostatečně kvalitní, když má dejme tomu nedostatky po technické stránce, když mu scházejí zpětné odkazy, má špatně zvolená klíčová slova a podobně, propadne u internetových vyhledávačů a tím si škodí. Protože nedostatečně kvalitní weby nejsou internetovými vyhledávači ideálně nabízeny veřejnosti a leckdo se tak o nich nedozví. A to pak vyžaduje optimalizaci pro takové internetové vyhledávače. A co to je ta SEO – optimalizace. Jak na to? Nejjednodušší je nechat ji na odbornících, kteří ji dokážou provést odborně a tím zajistí daleko lepší pozici webu ve vyhledávačích. A nabídnou třeba i zajištění PPC reklamy, která je také důležitým faktorem rozhodujícím o návštěvnosti, a tedy i ziscích.
A co z toho je pro internetové podnikání důležitější? Co vychází vítězně ze souboje SEO versus PPC? Vlastně obojí. Protože obě tyto možnosti zvyšují návštěvnost a tím dávají internetovému podnikání smysl. Jenom to každá z těchto možností dělá jinak.